Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Jenny - 12 december 2008 17:40

Regn, regn och åter regn.

I dag har det regnat hela långa dagen.

Tänk om det ändå kunde komma någon snö, suck.


I dag fredag skall jag bara bänka mig framför tv:en och se på finalen av Idol.

Lite bloggsurfande blir det nog också, god middag och ett gott glas vin.


Tänk så mysig att det är Lucia i morgon och ännu mysigare att det är på en lördag. I morgon bitti skall jag gå upp och se Luciatåget på tv tillammans med mina barn. Får se om jag får upp mannen min till Luciatåget, men det är nog tveksamt=)

Men barnen och jag skall iallafall få lite Lusse stämning med kaffe, choklad och tomtegröt medan vi insuper tonerna från Lucia.


För ett tag sedan så gjorde jag en lo om min son som fiskar krabbor i Krebbestad. Västkusten är nog favoritplatsen som vi ofta åker till och njuter av vår sommarsemester. Framför allt har Grebbestad blivit ett favorit mål för vår semester.


Så här blev lo'n:


Fotot har jag framkallat på Crimson i sephia toner.

Jag valde att låta hela lo'n gå i bruna nyanser så att det blev lite gammeldags.



Uggorna är stämpelmotiv från "Sassafras lass" -Olivia & Pals (Clearstamps)

Jag stämplade upp dem med en "Distress Ink dyna "Walnut stain" på mönstrat papper. Därefter satte jag dit dem med 3D-kuddar för att skapa lite 3D effekt.


Så nu är det dags för att laga lite mat och sedan slänga mig i soffan.

Trevlig Helg!





LO
Av Jenny - 12 december 2008 11:23

Wow, snart 5000 besökare... hos Anna

För att fira detta så lottar Anna ut en av "mina vänner böcker", nämligen den på bilden. Kika in hos Anna:)

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards