Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Alla inlägg under januari 2009

Av Jenny - 31 januari 2009 19:55

Lördag....

Åh vilken härlig lördag.

Oftast flänger jag och min familj omkring på helgerna.

Vi åker till vänner, släkt eller olika ärenden, men denna helg har vi planerat att stanna hemma och bara vara.

Så skönt så skönt.

Äntligen är vi klara med vårt kök och vår byggarbetsplats börjar att se ut som ett välstädat hem nu.


I dag har barnen och min man burit byggsoppor och slängt i släpkärran och där i mellan har min dotter åkt pulka i den lilla snön som finns här i Stockholm=)

Jag har plockat inomhus och försökt att få ordning på saker och ting hemma, men det tog inte så långt till eftersom min man har fixat och donat som en galning.


När allt var ordningsfixat så boade jag in mig i mitt lilla krypin och scrapade.

I morgon har tösen vår gympa och sedan skall jag scrappa lite med mina DT-paket.


I dag tänkte jag visa två stycken veckolayouter och en tag som jag gjorde till en journalingswap på svensk scrapbooking.


Vecka 4:



En layout om min dotters maskeradkalas. 14 stycken 6-åriga flickor var på kalaset så det var full fart vill jag lova!



Vecka 5:



Denna layout handlar om vårt kök som ÄNTLIGEN har blivit färdigt.

Vi är så nöjda. Det blev så fint!



Jag sprayade layouten med "Glimmer Mist Turkos".



Min bidrag till journaling swappen:



Fjärils stämpeln kommer från Inkido. Jag drog med saxen längs mönsterpapprets kanter för att skapa en sliten känsla. Sedan chalkade jag kanten runt om. Avslutade med att spraya med min Glimmer Mist Gold.


Nu är det Körslaget och ett gott glas vin som gäller.


På återseende!

Må så gott!


//Jenny//

LO
Av Jenny - 29 januari 2009 22:48

På Svensk Scrapbooking efterlyste Kada hjälp med att göra Grattis tags av toalettrullar till Team Erik i Körslaget.

En släkting till henne är nämligen med i kören och på lördag går finalen av stapeln. Eftersom jag länge har velat testa att göra sådanna tags så tänkte jag....varför inte=)

Jag gjorde tre stycken tags i gröna nyanser som nu ligger hos Kada på väg till team Erik.


Så här blev de:




Den tuffa stämpeln kommer från skogstokiga och är uppstämplade på olika mönsterpapper. varje del är sedan utklippta för sig och sedan ihoplimmade till en helhet.

Swirlsen är utskurna med min slicer.



På swirlsen lade jag prickar av grön stickles.




Denna stämpel har jag också stämplat upp på olika mönsterpapper och sedan klippt isär och limmat ihop igen. Hudfärgen är färglagd med promarker Dusky pink.



Runt stämpelmotivet chalkade jag med svart chalk.





Ugglan kommer från kortmakeren.

Visst är den helt bedårande!

Jag har stämplat upp den på ett grönt mönsterpapper och sedan satt lite bling i ögonen.

Bokstäverna till Grattis kommer från ett Qk alfabet "Dragon fly" mini unicase. Jag lade ett lager 3D lack över bokstäverna.



Alla tags är sprayade med glimmer mist och distress Ink=)

____________________________________________________________________

Den här veckan har som vanligt gått med ett rasande tempo. Vår son har varit sjuk hela veckan så min man har varit hemma och vabbat.

Själv har jag jobbat och fått lyxen att ha blivit serverad middag av min man varje dag. I dag fiskgryta med lax och musslor....så gott!

Jag skojade med min man och frågade om han inte skulle bli hemma man.

I så fall bara på sommaren sa han, som om man bara kan välja=)

Skämt o sido, nu börjar iallafall sonen bli bättre så på måndag är det skola

igen. Idag har jag städat mitt hobbyrum och sedan har jag scrapat v.4 och v.5 layouter till itt veckoalbum. Sedan har jag slappat och tittat på TV.


Ja just det igår fick jag reda på att jag hade vunnit Hobbyhusets skisstävling, så roligt och så smickrande med tanke på alla de superfiiina bidragen som ramlade in. TACK så jätte mycket, ser fram emot mitt papperspaket som snart landar i min låda=)


Denna vann jag med:



Må så gott!

God Natt!


//Jenny//


Av Jenny - 25 januari 2009 17:17

Nu är jag helt slut.

Har suttit och slappat lite i mitt lilla krypin och fixat med mitt alteredprojekt........

Halva dagen har huset varit fylld av 13 stycken 6-åriga flickor.

Dottern min har haft barnkalas........gick super bra men vad trött jag är.


Strax ska jag börja med att göra middag, tacopaj och sedan skall jag förhoppningsvis scrappa lite. Har några swappar som hänger i luften, journalingtags och egengjorda blommor.

Lika bra att ta itu med dem för snart skall de vara iväg skickade.


Tänkte också försöka att göra ett kort med en stämpel som vi i teamet på svensk scrapbooking blev sponsrade med från Stämpelboden.

Tänkte försöka att hinna med och blogga kortet i veckan på svensk scrapbooking.


I går så var jag på scrapträff hos min väninna Helen/hegu och idag har jag fotograferat mitt altrade resultat.

Jag har nämligen gjort en ide'bok av en receptbok som finns att köpa på biltema.


Finns att köpa på biltema för 39.90


Så här blev min altrade bok:





Den vackra damen har jag skrivit ut

från http://www.art-e-zine.co.uk/vintageresources.html. Gå in och kika där om ni gillar vintage bilder. Där finns det så många vackra bilder att skriva ut=).

Jag skar med en skapell längs kanten på damens ärmar och sedan satte jag dit ett par grunge board vingar som jag chalkade och sedan lade ett lager krackeleringslack över.



Den vackra blomman med text på fick jag av min väninna, eftersom jag  trots min enorma packning glömt den stora påsen med blommor på mitt scrapbord hemma.

Sådanna blommor måste jag bara införskaffa någongång.

Så läckra! Lite chalk och sedan en liten bit brun pärlfloss och blomman är fulltaglig. Den söta bradsen kommer ifrån Magdas scrapbooking.



Klockan kommer från en clearstamp, som är en av mina favoriter trots att jag inte har använt den så mycket ännu. Men nu har jag fått mersmak.

Stämpeln har jag köpt från stämpelstudion och kommer från "gelatinstamps" och heter "Times A Ticking".


Jag avslutade med att spraya distress Ink "Photo Vintage" och ett lager "Glimmer Mist" gold som jag är så förtjust i att leka med=)


Så detta var allt för idag....nu är det laga mat som gäller och sedan får vi se om det hinns med någon scrap.


Må så gott!

//Jenny//

Av Jenny - 24 januari 2009 21:44

Åh vilken härlig dag!

Min dotter och jag packade våra väskor.....sådann mor sådann dotter.

Jag hade packat min stora scrapväska, en liten scrapväska samt verktygsväskan och en papperskasse. Min dotter hade packat dragväskan, en liten väska och an liten låda med leksaker.

Det såg minst ut som om vi skulle flytta hem till min väninna .

Hm.... vi skulle bara tillbringa dagen där.


God lunch och mycket gott att äta.

Scrap i låånga baner och mycket trevlig prat.

Moa lekte med min väninnas dotter och de hade så kul.

Deras dockor gick på simskola och denna lek pågick nog fram och tillbaka hela dagen.


Vi var tre stycken som scrappade och dagens tema var att altra böcker.

Vi hade köpt oss en varsinn receptbok med flikar från Biltema som vi altrade. Mina väninnor altrade receptböcker och jag gjorde en ide' bok av min Bil Tema bok i Vintage stil. Visar den i morgon=) Måste fota den först.


Jag hann också påbörja ett nytt altered projekt som jag kom på medan jag åt frukost i morse. Jag hällde ut innehållet från någonting som jag BARA måste ha på en gång till mitt alteredprojekt med inspiration av en underbar team kollega......NYFIKNA???

Bilder kommer så fort den är klar, men det kan nog dröja i några dagar.

För det är mycket detaljer att fixa med=)


I dag tänkte jag visa förra veckan vecko-layout för vecka 3.

Så här blev den:



Här kommer också en bild på en layout som jag gjorde till Scrapparazzi.

Mer bilder finns i DT-bloggen.



I dag har jag också lagt ut ett altered projekt som jag har gjort med mitt DT-paket från MiMas. Det är ett projekt som jag har använt bladguld på.

Så kul men ack så pilligt.

Här nedan kan du se lite av vad som visas på MiMas, där fler bilder visas=)



Kika in och se fler bilder och detaljer, lämna en liten hälsning innan ni går.

Jag blir såååå glad och får sedan möjlighet att besöka era länkar.


Dagens citat:


--------------------------------------------------------------------

Amor vincit omnia

Kärleken övervinner allt

--------------------------------------------------------------------


Detta citat finns att köpa på Panduro som Wall deco, att sätta fast på väggen. Funderar på att köpa detta och sätta fast på väggen i vårt kök.

Visst är det fint!


//Jenny//


LO
Av Jenny - 23 januari 2009 18:29

Fredag!!!!

Halva eftermiddagen har jag längtat hem.

Längtat till soffan, god middag och ett gott glas vin.

Nu är jag äntligen där!


I morgon skall jag hem till en väninna på dagen och scrappa.

Det skall bli sååå kul. Min dotter skall också följa med och passa på att träffa min väninnas dotter. Jag kan ju tala om att hon längtar!

Dessa två leker så otroligt bra. Det skiljer två år emellan dem men oj vad de leker och leker. Synd bara att vi bor på ena sidan av stan och hon på andra.

Temat för vår scrapträff i morgon är att altra skrivböcker. De skall altra en receptbok men jag tänkte altra en tipsbok för scrapp.

Visar den sedan när den är klar.


Scrappers pågår just nu en skisstävling med utmaningen att endast scrappa i bruna nyanser, men att man får lägga till något vitt.

Så här såg skissen ut.


Skissen är lånad från Scrappers


Så här blev min lo:



Till denna layout så fotade jag min dotter med just denna lo i åtanke.

Jag ville skriva ut ett foto i sephia (bruna nyanser) och tyckte att hennes sjömansklänning passade bra ihop med ett gammledagsfoto.

Bakom fotot så syns ett not papper som jag har färgat med distress Ink "photo Vintage". På många bloggar har jag sett tipset att blanda lite vatten och dístress i en sprayflaska som man sedan sprayar på pappret för att få en vintage effekt.




Nyckeln och nyckelhålet är av grungeboard. jag har chalkat den och sedan lagt på ett lager krackeleringslack.

Texten 24 hours, Time, 365 days är en stämpel som jag har stämplat upp på brunt papper och sedan chalkat. Ticketen "100% kärlek" har jag skrivit ut från http://www.the80sme.com/. Ticketen har jag också chalkat.



Fjärilen är också en grunge board figur som jag har chalkat och sedan lackat med krackeleringslack. Fjärilen "vilar" på själhäftande nät som man har när man skall spackla en vägg. Vet tyvärr ej vad det heter. Nätet är vitt så jag chalkade den brun med min chalk.



Rubriken "I love U" är thickers.

Lite bling här och där och sedan avslutade jag med att spraya med distress ink över hela layouten. Men först täckte jag över fotot=)


Nu skall jag njuta av lite TV tittande med min familj och sedan skall jag packa inför morgondagens scrapträff.

Kika in i morgon så får ni se min veckolayout i formatet 6X12=)

Dessutom blir det ett nytt inlägg på MiMas.


Åh det vore sååå roligt om ni ville delta i MiMas skisstävling som jag har gjort skissen till. Kika in, vetja!



//Jenny//


LO
Av Jenny - 22 januari 2009 23:30

För några veckor så gjorde jag en layout med mitt DT-paket från Scrapparazzi. Det blev en layout om en regnig dag med papper från ett av mina favorit märken, nämligen "Scrappers choice".


Är får ni en liten tjuvkik på vad som finns i DT-bloggen:



Nyfiken? Kika in i Scrapparazzis Dt-blogg och kika på min lo=)



Av Jenny - 21 januari 2009 23:32

hobbyhuset pågår just nu en skisstävling med en twist.

Det vill säga Du måste/du får inte utmaning.


Inspirerad av skissen så har jag gjort ett bidrag iform av en lo som handlar om min dotter.

När hon var lite så hade hon ett eget ord för vällning, nämligen ninna.

-Jag vill ha ninna sa hon på morgonen när hon kröp upp i vår säng.


Så här blev min lo och vill ni kika på skissen så kila förbi hobbyhuset:



Kanterna runt mönsterpapprena har jag rivit med en edge distresser och sedan chalkat. I stället för en edge distresser går det lika bra att använda kanterna på en sax.

I hobbyhusets utmnaing så skulle man använda sig av swirls, blommor och bling. Mina swirls har jag stämplat dit och blinget är gjorda med stickles i färgen copper.



Bingo lappen har jag skrivit ut från http://www.the80sme.com/                sida där det finns så mycket fint att titta på. Hon delar frikostigt med sig av olika tags och bingo lappar etc. Har ni inte varit där så kika in=)


Bingo lappen blötte jag ner och sedan sprayade jag den med distressink photo vintage. Skrynklade ihop lappen och lät den torka och sedan så strök jag den med strykjärnet.




Blomman har jag byggt upp lager på lager med olika blommor. Knappen i mitten är en brads och hänget kommer från ett trasigt örhänge.

Blommorna är både chalkade och sprayade med Glimmer mist gold.

Åh så roligt och användbart det är med denna spray. Fäster på det mesta och vilken härlig effekt det blir. Nu väntar jag ivrigt på att min turkosa mist skall landa i min låda.

I den stora blommans mitt har jag tvinnat fast en stjärna som jag har gjort av ihoptvinnad ståltråd.



Swirlsen är uppbyggda med stickles och små blingstenar i koppar.


Ja ha så var denna kväll till ända. Inget scrappande i dag men i morgon så kanske jag smiter in en stund i mitt lilla krypin.


Glöm ej MiMas skisstävling...kika in i bloggen så får ni se=)


Må så gott och God natt!


//Jenny//



Av Jenny - 20 januari 2009 21:55

Som ny DT på MiMas Scrapbooking, har jag nu lagt ut min första skisstävling.
Skynda er in till MiMas och kika på min skiss.
Låt er inspireras och delta med en lo eller ett kort 
Första pris ett presentkort på 200 kr att handla för i butiken. 

Nyfikna på min skiss klicka på länken:
http://mimasscrapbooking.blogspot.com/


Till denna skiss som finns att skåda på MiMas blogg har jag även gjort en inspirationsskiss med material från mitt Dt-paket.


Så här blev layouten:



Som stomme till layouten använde jag mig av ett blått Bazzill Bling papper.

Under fotot sticker ett rosa Bazzill bling papper fram som en fotomatta.

Fotomattans kanter har jag klippt med en mönstersax.

Alla mönsterpapper är från BoBunnys kollektion "Flirty" som är helt underbara papper som dessutom är dubbelsidiga.

Det gröna pappret med gröna prickar på är ett cardstock Bazzill prickigt.

Så läckert papper istället för de vanliga cardstocken.

I Love it=)

För att skapa lite "bling" på layouten så gjorde jag swirls av rosa stickels som ramar in den cerisa blomman.

"Hattnålen" som sticker fram på blomman har jag gjort av en knappnål och lite pärlor.


Allt material kommer från MiMas scrapbooking förutom "hattnålen" och bokstäverna i rubriken.


Passa även på att ta del av deras erbjudande,

bl.a 3 stycken Mist för 199 kr.


Nu skall jag koka mig en kopp the och fortsätta att scrappa.

Barnen sover och mannen min jobbar över. Finns det bättre tillfälle till att bunkra in sig i sin pysselvrå?

Dessutom så börjar jag äntligen känna mig piggare.

Äntligen känns det också som om min förkylning börjar att ge med sig så i dag har jag faktiskt varit ute och promenaerat i rask takt på min lunchrast. Så skönt så skönt!


På återseende!

Må så gott!


//Jenny//



.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards