Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

En egengjord pärm BOM

Av Jenny - 23 januari 2008 21:43

Jag har länge tänkt att jag skall göra lite LO om mig själv och sätta in i ett album. Men än så länge har inte lusten fallit in. Det känns lite motit att göra Lo's om sig ...vad skall man skriva om etc.

Men efter att ha samlat på mig lite ideer bl.a ifrån Svensk scrapbookings forum där de har en BOM utmaning, känner jag mig sugen på att sätta igång! Till mina LO's ville jag ha en pärm och eftersom jag är tokig i handväskor och inte bra skor (se tidigare inlägg) så ville jag ha en pärm iform av en väska.

Jag rotade igenom mitt hobby rum och hittade en tjock kartongbit sedan atte jag mig ner och klurade lite. På Jula köpte jag skruvar med muttrar till för att kunna sätta fast mina 8x8 plastfickor i samt ett handtag av järn till den blivande väskpärmen (se bild).

För att få vikningskanten på pärmen hållbar så tejpade jag ihop de olika delarna med textiltejp. Därefter klädde jag pärmen med mönstrat papper.

Som lås på väskpärmen har jag använt kardborrband som jag limmat fast.

När pärmen var färdig var det dax för lite dekos...det fick bli lite textilband, prima blommor, brads och cuttlebugs alfabet "Olivia".

Som ram runt mitt foto har jag använt en diabildsram som jag har klätt in i papper.

Nu saknas "bara" Lo's om mig själv.


5 olika delar som är ihoptejpade med textiltejp

Delar inhandlade på Jula


Så här blev pärmen

 
 
Cath.

Cath.

23 januari 2008 22:23

Fantastiskt fin!

http://www.cathspyssel.blogspot.com

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

23 januari 2008 22:27

Vilken fräck väska i din egen design! Och väskor kan man ju inte få för många av, eller hur?! Jag har just avslutat ett väskalbum från Maya Road och dom sidorna var inte stora, din väska verkar vara mycket bättre!
Ja, världen är liten, att vi har en gemensam vän blev ju lite kul.....ha det så kul i helgen och hälsa K.! (hon vet att jag har en hel del hyss för mej,tex en Musse Pigg lekstuga i trädgården....)Äh, du har väl inte roligare än du gör dej!
Jättekramar,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

 
Jozie/Sofia

Jozie/Sofia

24 januari 2008 19:13

Åhh, vilken snygg väska... jag menar... album! :D Vi har tydligen samma manier... väskor och skor! :D Man kan INTE få för många skor och väskor!

Kram, Sofia

http://sofiascrap.blogspot.com

 
Karolina/karehed

Karolina/karehed

24 januari 2008 19:45

Hej! Väskan/albumet är ju helt underbart. Vilken härlig idé. Ska nog testa om jag kan få till en liknande. Har plastfickor som ligger och väntar.
// Karolina

http://www.karolinasscrapblog.blogspot.com

 
Sissi

Sissi

24 januari 2008 19:47

Vilket himla fint och annorlunda album du har gjort! Älskar alla dina idéer =)
Kram

http://scrapbox.blogg.se

 
Ingen bild

Cina))

24 januari 2008 20:10

Så jättefint! Jag är också väsktokig och "för många" gäller bara inte väskor :)

 
Maria

Maria

24 januari 2008 21:19

så HIMLA FINT! Gillar verkligen din idé! Den är ett CASE!

http://ilusscrapblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 12 november 2012 19:46

Efter att min väninna Helen introducerade mig i Scrapbookings underbara värld 2007 så startade jag en blogg här hos portalen ”Bloggplatsen”. Nu efter 5 år periodvis intensivt bloggade i min blogg Jennys-kreativasida,är det nu dags at...

Av Jenny - 11 november 2012 21:30


 

Av Jenny - 11 november 2012 19:06


I dag besökte maken och jag hälso- och matmässan. Ett företag som heter "Kreativ Insikt",ställde ut på Hälsomässan. Ett företag som säljer produkter med härliga livs citat. Så dagens foto blir på ett halsband som jag köpte. Kunde inte låta bl...

Av Jenny - 10 november 2012 18:25


Lördag och härlig tjejlunch. Denna gång hemma hos mig. I dag bjöd jag på vegitarisk tortellinigratäng med kikärtsås och sallad. Till efterrätt vinbärs- kola paj med vaniljglass. En härlig dag med mycket scrap och mina härliga vänner   ...

Av Jenny - 9 november 2012 19:34


Åh så gott, dagens middag med systra mi och Anneli. Dagens foto:       //Jenny// ...

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards