Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Kort med "Flisan" Stämpel

Av Jenny - 9 mars 2008 14:48

I dag har jag gjort ett kort med en "Flisan" stämpel på.

Flisan stämpeln är maskad på en Sten stämpel, som jag tror att jag köpte av Landstoken på Syfestivalen i höstas.

Först stämplade jag med min Flisan stämpel och sedan stämplade jag samma motiv på en post-it lapp. Jag klippte ut Flisan från post-it lappen och lade den ovanpå Flisan motivet på jag stämplat upp på det vita pappret.

När jag hade täckt Flisan med post-it lappen så stämplade jag med sten stämpeln ovanpå...

När jag sedán tog bort post-it lappen så sitter Flisan på stenen.


Själva motivet har jag färglaggt med promarker. Blommorna på klänningen och runt motivet har jag gjort för hand med en "Gelly roll" penna från Sakura. Därefter gjorde jag som en skugga runt hela motivet med min gråa Zig penna "Brushables". Jag älskar denna penna och det känns som en pensel när man målar med den. Pennan har två nyanser i sig av grått och jag använder den ljusaste sidan.


De ljusblåa snirklade hörnen är utstansade med en Cuttlebug dies och blommorna är från en blompunch.

Övriga dekorationer är prima blad och textilband.


Flisan finns  på http://flisandesign.blogg.se/


eller landstoken:

http://www.landstoken.se


Nu skall jag fortsätta att fika. Vi har stora fikadagen idag.

Besök hela dagen lång, mycket kaffe drickande och annat onyttigt.

I kväll skall jag försöka att scrapa lite till när barnen sover och min man skall snickra en alldeles egen "Mappvagn" till mig för mina papper.

Som jag längtar efter att få altra. Snacka om att det har slagit runt i huvudet....altra en stor mappvagn.....men jag ÄLSKAR att altra!


På återseende, det kommer mera........



 
 
Susanne

Susanne

9 mars 2008 18:22

Du ser vad fint det blir med stenen...
Tänk att allt du gör blir sååå fint. Kram!!

http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se

 
Helena Landstoken

Helena Landstoken

9 mars 2008 20:13

Hej!
Vad fint kort och vad fin din sida med flisan motiven blev. :) Toppen.
Kram
Helena

http://www.landstoken.se

 
Helen/ Hegu

Helen/ Hegu

9 mars 2008 20:57

Men ååååå, vad fint du har maskat....stenen passar ju perfekt till sittande Flisan! Önskar att jag maskade lite oftare...men jag är för lat...hmmm!
Det verkar som om du har haft en mycket trevlig helg...själv har jag legat i "sjuksängen" hela helgen och inte känner jag mig något bättre...nu är jag sååå trött på detta!!

Kram!

http://helenspyssel.blogg.se

 
cattis

cattis

10 mars 2008 12:48

Vilka härliga och färgglada kort! Och söt stämpel!

http://kathis.blogg.se

 
tris

tris

10 mars 2008 19:01

Du är verkligen duktig på att färgläga!!! För att inte tala om att rita (uppenbarligen). Smart idé du kommit på till pennorna också, det blev dessutom fint ju. :)

http://triscrap.blogspot.com

 
Ejede

Ejede

10 mars 2008 21:39

Du är så himla duktig, underbart kort! :-)

http://ejedelayouts.blogspot.com

 
Elenor

Elenor

11 mars 2008 13:05

Kortet blev jättefint! =)
Har precis lärt mig maskera och det är ju jättekul, bla gjort det med ett av mina påskkort som finns i min blogg! =)
Två hönor som sitter bredvid varandra!

http://www.metrobloggen.se/paltbarn

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

11 mars 2008 19:07

Hallå där - vad fina dina Flisanstämplar är och härligt färglagt. jag blev så full i skratt, stenen är från min trollkollektion, som Helena lanserade i höstas! Kul att se Flisan på den!
Ha det gott!
Jättekram,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 12 november 2012 19:46

Efter att min väninna Helen introducerade mig i Scrapbookings underbara värld 2007 så startade jag en blogg här hos portalen ”Bloggplatsen”. Nu efter 5 år periodvis intensivt bloggade i min blogg Jennys-kreativasida,är det nu dags at...

Av Jenny - 11 november 2012 21:30


 

Av Jenny - 11 november 2012 19:06


I dag besökte maken och jag hälso- och matmässan. Ett företag som heter "Kreativ Insikt",ställde ut på Hälsomässan. Ett företag som säljer produkter med härliga livs citat. Så dagens foto blir på ett halsband som jag köpte. Kunde inte låta bl...

Av Jenny - 10 november 2012 18:25


Lördag och härlig tjejlunch. Denna gång hemma hos mig. I dag bjöd jag på vegitarisk tortellinigratäng med kikärtsås och sallad. Till efterrätt vinbärs- kola paj med vaniljglass. En härlig dag med mycket scrap och mina härliga vänner   ...

Av Jenny - 9 november 2012 19:34


Åh så gott, dagens middag med systra mi och Anneli. Dagens foto:       //Jenny// ...

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards