Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Ett kort med en Penny Black stämpel -möss under en blomma

Av Jenny - 15 mars 2008 17:23

I dag lördag har vi bara varit hemma och myst!

På förmiddagen målade jag färdigt min nya mappvagn som min man har snickrat till mig! Det rymmer papper kan man nog säga....blev så stor men användbar och fin!

Nu är den iallafall vitmålad och i morgon skall jag börja att altra den!

Jag tänkte försöka att använda en mängd olika stämplar fån olika företag och sedan klippa ut stora bokstäver med min bokstavsmall.

Blir ni nyfikna så välkommen tillbaka i morgon kväll!


På eftermiddagen i dag så hann jag med att göra ett kort med en Penny Black stämpel och en mängd öljetter.

På blomman har jag laggt på ett lager 3D-lack "crystal lacquer".

Runt om motivet har jag satt fast öljetter som jag sedan har trätt ett sidenband runt!


Så här blev mitt kort:


Nej, nu plingar det på dörren.....

I kväll kommer mina svärföräldrar hit på lite middag och sedan blev det melodifestivalen för hela slanten!



 
 
jezzza

jezzza

15 mars 2008 18:42

ja jag blev ju jätte nyfiken måsta bara se hur den blir låter som den kommer bli jätte bra ju!!

http://www.jezzzaskreativasida.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

15 mars 2008 18:59

Så fin!
Samtidigt som den är gullig så blir den väldigt tuff med öljetterna och sidenbandet. Påminner mig lite om en korsett.
Tack vill jag också säga för din ord i min blogg, värmer gott en sådan här dag. men allt är bra nu med lillkillen.
vet du vad jag håller på med just nu??
Färglägger din Flisan! Känns extra spännande på något sätt. Jag sa till resten av min familj att jag vill ha en timme för mig själv innan melodifestivalen börjar.
De spelar memory just nu,
Back to work.
/Veronica

http://www.veronicasscrap.blogspot.com

 
Malin

Malin

15 mars 2008 23:54

Å vilket fint kort! JÄttesött! Och vilken härlig stämpel!! Snyggt med öljetterna!

ha en härlig söndag!

http://majamelon.blogg.se

 
Maissi

Maissi

16 mars 2008 09:20

Thank you for visiting in my blog!
I just love your new Flisan stamps and it's just so much fun to use them in my cards :)You have such a wonderful cards in your blog too.

http://maissi.vuodatus.net

 
Carinaw

Carinaw

16 mars 2008 16:10

Vilket urgulligt kort du gjort.Så fint med alla öljetterna och de små mössen är pricken över i-et.
Ha,det gott!

http://carinaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 12 november 2012 19:46

Efter att min väninna Helen introducerade mig i Scrapbookings underbara värld 2007 så startade jag en blogg här hos portalen ”Bloggplatsen”. Nu efter 5 år periodvis intensivt bloggade i min blogg Jennys-kreativasida,är det nu dags at...

Av Jenny - 11 november 2012 21:30


 

Av Jenny - 11 november 2012 19:06


I dag besökte maken och jag hälso- och matmässan. Ett företag som heter "Kreativ Insikt",ställde ut på Hälsomässan. Ett företag som säljer produkter med härliga livs citat. Så dagens foto blir på ett halsband som jag köpte. Kunde inte låta bl...

Av Jenny - 10 november 2012 18:25


Lördag och härlig tjejlunch. Denna gång hemma hos mig. I dag bjöd jag på vegitarisk tortellinigratäng med kikärtsås och sallad. Till efterrätt vinbärs- kola paj med vaniljglass. En härlig dag med mycket scrap och mina härliga vänner   ...

Av Jenny - 9 november 2012 19:34


Åh så gott, dagens middag med systra mi och Anneli. Dagens foto:       //Jenny// ...

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards