Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Jenny - 3 april 2008 22:40

Jag fick en rolig kommentar på min blogg idag, där stinatina undrade om mitt dygn hade 48 timmar. Har inte alla det????

Skämt och sido, jag är nog en liten av en idespruta och när jag väl har tänkt ut hur ett alster skall se ut som så scrappar jag ganska fort.

Jag har också fördelen att ha ett alldeles eget kryp-in där mina påbörjade alster kan ligga och bara vänta på min iver. Dessutom har jag förmånen att mina två barn tycker om att pyssla och ofta sitter där tillsammans med mig.

Stor del av min scrapp tid tar jag när barnen sover, jag har ganska sena kvällsvanor och sitter gärna länge framför tv bredvid min man som ser på tv.

Om man säger som så så följer jag inte alls lika många serier sedan jag fastnade i scrappdjungeln!

Scrapp är för mig BALSAM för SJÄLEN, ett sätt att glömma alla måsten och bara ägna mig åt mig själv!


I dag på min alldeles egna scrapkväll när maken sköter ruljansen hemma så har jag faktisk offrat min dag till att månadshandla.

Men det är inte fy skam heller att fylla hela kylen och frysen med godsaker  och lite scrapp har jag ändå hunnit med!


I dag har jag gjort färdigt ett kort med en stad på en kulle.



Staden är ifrån "Magnolia". Det är en stor stämpel med tre hus på som jag faktiskt har klippt isär till tre stämplar. Trädet bakom staden är också en "Magnolia" stämpel. Hela motivet är maskad i hop. Det främre huset är ditsatt med 3D-kuddar för att ge en 3D känsla och djup i bilden. '

Blomstämpeln är min egen design "Flisan", finns att köpa hos mig

http://flisandesign.blogg.se/ eller hos Landstoken http://www.landstoken.se/shop/. Staketet är utsatansat med min cuttlebug. Det är en "Sizzix dies Picket Fence". Blommorna i blomlådan är små Primablommor.


.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards