Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Jenny - 1 september 2008 19:13

I lördags så åkte jag in till stan till en av mina väninnor för lunch, fika och mycket scrap.

Vi brukar träffas ca vart 6:e vecka och scrappa hela dagen lång.

Så mysigt och roligt!!

Kan ni tänka er att detta har vi gjort sedan 1994 med paus över sommaren och julen. Otroligt eller hur!?


Temat för denna dag var ett bokstavsalbum, jag skulle altra ett family album och min väninna ett Baby album. Hon som vi var hos fortsatte med barnens Englands album.


Jag och min väninna skrattade gott åt våra olikheter.

Vi är såååå bra vänner men ändå så olika=)

Jag och min väninna skulle alltså altra likadana bokstavalbum.

Hon hade packat en liten väska med papper och material och en liten zip påse med dekorationer. Helt otroligt! Jag är sååå imponerad och avundsjuk...tänk om man hade den förmågan!


Min packning till mitt bokstavsalbum var betydligt större......

En stor rullande scrappväska och en mindre scrappväska ovanpå.

Mina dekosar bestod inte av en liten zippåse snarare en extra extra MEGA stor zippåse, med andra ord, en burk med blommor, en påse med tygband, två lådor med blandade dekorationer, en burk med knappar, en påse med halvpärlor, en påse med utstansat, två mappar med bokstäver behöver jag fortsätta....listan är mycket längre!!!!


När vi sedan skulle scrappa så finns det olika sätt att gå tillväga.

Jag och min väninna började rätt lika, först klädde vi in alla bokstavssidor med mönsterpapper. Men därefter så skillde vårat tillvägagångssätt ganska markant=)


När jag scrappar väljer jag först ut fotot och sedan lägger jag alla dekorationer som jag kan tänka mig  i en stor hög på bordet.

Sedan testar jag mig fram och tillbaka, lägger till och tar bort tills layouten känns färdig.

Därefter limmar jag fast delarna.


Innan jag börjar med nästa lo börjar det mödosamma arbetet med att städa efter mig.

Men när är jag riktigt ivrig så hinner jag inte  städa utan låter dekorationshögen växa och bli större och STÖRRE!


Min väninna hon arbetar mer metodiskt, väljer ut alla bilder till alla sidor och limmar sedan fast dem på olika fotomattor och därefter sätter hon dit dem på sina rätta sida. När fotona är ditsatta sätter hon dit dekoration efter dekoration.


Man kan nog konstantera att hur man scrappar samt vilken scrappstil man har på sina lo's hänger samman med sin personlighet.

Jag har ofta många järn i elden samtidigt och arbetar ganska snabbt, jag drar fram mycket saker omkring mig vilket gör att jag ofta måste plocka efter mig. Min väninna är mer  ordningsam på ett positivt sätt, mer lugn och strukturerad.


Hon scrappar gärna lo's som är stilrena och raka, supersnygga=).

Jag använder mycket dekorationer och vrider och vänder på mina alster.


Vilken personlighet är du??!



Här kommer nu ätligen mitt resultat av denna dag:














.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards