Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

En altrad LP-skiva

Av Jenny - 7 maj 2009 23:13

Ja ha så var man hemma igen.

Kurs i dag igen. Nu är man trött!!!

Först jobbade jag emellan 7:30-16:00 och sedan var det kurs mellan 17:00-21:00....Human Dynamics.

Personlig och interpersonell utveckling samt teamutveckling.

Vem är jag?! Att upptäcka sig själv och utvecklas.

Mycket intressant kurs men oj så trött man blir av att gå på kurs två dagar efter varandra.


Så i dag tänkte jag inte pladdra på utan nöja mig med att visa lite foton på min altrade Lp-skiva som jag gjorde här om dagen med foton på vår son.


Så här blev den:





Den underbara blommorna köpte jag av Pappersvinden på Gävlemässan.

Jag vek mönsterpappret som ett dragspel och satte fast en öljett som jag knöt ett organzaband igenom.



Textstämpeln "Dröm stora Drömmar" kommer i från "Forma Hantverk".



Jag formade Lp-skivans kant med hjälp v en embossingfön.


Detta var allt för i dag. I morgon är det äntligen fredag och jag skall bara vara hemma på kvällen och njuta och slappa i soffan.

På lördag är det grabbkalas för vår son som fyllde 10 år för någon vecka.

De vankas fotboll, skattjakt, grillad mat och övernattning för åtta grabbar.

Så på söndagen ligger jag och min man i soffan alldeles utslagna.


God Natt!

//Jenny//

 
 
Sofia/Jozie

Sofia/Jozie

7 maj 2009 23:35

Åååååh, vad fin!!! Sååå många fina detaljer! Längtar efter att sitta och pyssla med dig och få härlig inspiration!

http://sofiascrap.blogspot.com

 
Ingen bild

christine

8 maj 2009 00:11

Skit snygg!! Otroligt många fina detaljer. Ju mer man tittar desto mer ser man. Kul att du använde fönenoch att det blev en sån häftig grej av det. Kram...tyrasmatte

 
Angelica-Dolliver

Angelica-Dolliver

8 maj 2009 08:14

Men wow vad läckert alltså! Sååå himlans snyggt med den böjda/värmda kanten på skivan! Och vilken idé! Jag som precis kastat ut en låda med trasiga LP-skivor till garaget - nu kan jag ju använda dem istället! Tack för inspirationen!

Ha de gott!
Kram / Angelica

http://scrappgalen.blogspot.com

 
Hegu

Hegu

8 maj 2009 08:49

Men vad fin den blev...så läcker! Gillar hur du har knölat till kanten på skivan och de blå blommorna är så vackra. Ska du göra en skiva med Moa också?

Ha en bra helg!
Helen

http://helenskreativarum.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

8 maj 2009 09:05

Wow vad snygg!
Nu ska jag också gå och hämta LPskivorna som står i garaget! Undrar hur jag kan få ner formatet/idéen på ett kort? *skratt*

Ha det gott nu i helgen!

kram kram

http://www.veronicasscrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

8 maj 2009 09:55

Vad snyggt det blev! Vill testa detta någon gång.

 
Helén

Helén

8 maj 2009 10:04

WOW!!! Så otroligt snyggt och kreativt!! Roliga detaljer, snyggt med den vågade kanten.

http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com

 
Helén

Helén

8 maj 2009 15:22

Jag igen... jag har en sak till dig på min blogg! :)

http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com

 
M@gs

M@gs

9 maj 2009 14:47

Vilket bra sätt att använda en gammal LP, inspirationen började genast flöda... men jag hinner inte sätta mig :( I alla fall har du en riktig 5etta... full pott för kreativitet... eller nåt.
Kram

http://www.maggelimaggs.blogspot.com

 
Maiden

Maiden

10 maj 2009 22:48

Grymt! :-) Kanske har man alltså användning av sin gamla LP-samling.... Ha det bäst, kram

http://www.maidens.blogg.se

 
Jenny

Jenny

17 maj 2009 15:37

WOW vilken läcker idé!

http://jennybergvall.blogspot.com

 
cattis

cattis

9 juni 2009 10:34

OMG!! Vilken läcker!!

http://kathis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 12 november 2012 19:46

Efter att min väninna Helen introducerade mig i Scrapbookings underbara värld 2007 så startade jag en blogg här hos portalen ”Bloggplatsen”. Nu efter 5 år periodvis intensivt bloggade i min blogg Jennys-kreativasida,är det nu dags at...

Av Jenny - 11 november 2012 21:30


 

Av Jenny - 11 november 2012 19:06


I dag besökte maken och jag hälso- och matmässan. Ett företag som heter "Kreativ Insikt",ställde ut på Hälsomässan. Ett företag som säljer produkter med härliga livs citat. Så dagens foto blir på ett halsband som jag köpte. Kunde inte låta bl...

Av Jenny - 10 november 2012 18:25


Lördag och härlig tjejlunch. Denna gång hemma hos mig. I dag bjöd jag på vegitarisk tortellinigratäng med kikärtsås och sallad. Till efterrätt vinbärs- kola paj med vaniljglass. En härlig dag med mycket scrap och mina härliga vänner   ...

Av Jenny - 9 november 2012 19:34


Åh så gott, dagens middag med systra mi och Anneli. Dagens foto:       //Jenny// ...

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards