Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Vilken uuuunderbar helg!!!

Av Jenny - 9 september 2008 21:58

Ont i halsen och rejält trött är sviterna efter denna intensiva helg....

Men så roligt jag har haft det, jag säger som min väninna Helen/hegu jag har varit i PARADISET!


I lördags morse tog Helen och jag X2000 till Göteborg.

Vi kom fram till Göteborg 12:20, därefter letade vi oss fram till Hotell Örgryte på Danskavägen.

Efter att vi hade checkat in, så promenerade vi til mässan "Nordiska scrapp och stämpelmässan", som låg en halvtimmes promenad från hotellet.


Åh så roligt, äntligen hade helgen som vi längtat och sparat pengar till så länge kommit men ack så fort den försvann.

På mässan träffade vi flera i från svensk scrappbookingforumet som vi fikade med både på lördagen och söndagen.

Så KUL att träffa er allihopa=)


Vi gick på mässan hela lördageftermiddag och sedan gick vi till en chinarestaurang.

Därefter släpade vi oss tillbaka till hotellet för att korka upp den efterlängtade vinflaskan, snacks och en hel kväll med prat.


Resultatet blev ett glas vin och uppackande av alla våra inköp.

Prat då???

Vi slocknade klockan 22:00, helt slut.

Jag kan nog inte komma ihåg när jag var så trött senast.

Dessutom kände jag att en blivande förkylning var på väg.


På söndagen tog vi bussen istället för en promenad.

Mässa mellan 10:00 och 17:00, och tänka er vi hann bara gå två varv.

Vet inte vad vi gjorde, mycket prat med trevliga människor, inspirerande alster, workshops, fika och MYCKET SHOPPANDE.

Men när klockan var 14:30 och det var dags för forumfika hade vi fortfarande inte gått färdigt vårt första varv.

På kvällen åt vi på en restaurang i närheten av centralen och sedan tog X2000 tillbaka till Stockholm.


Klockan 24:00 var vi åter i Stockholm....

Så trötte men väskorna fulla med scrapp!!!

Nu är det bara att sätta igång att spara till nästa mässa , nämligen"Syfestivalen i Stockholm" som är första helgen i november!

..................................................
.............................................


We dare you utmaningen


 

Förra veckan på "We dare you utmaningen" skulle vi scrappa om våra hjältar.


V 36:

 "Gör en sida som en hyllning till den personen. Scrappa om hjältarna i ditt liv"


Denna utmaning hade jag längtat till.

Jag ville göra en lo om min kära farmor som dog när jag var 14 år.

Min farmor betydde och betyder väldigt mycket för mig. Hon stod mig mycket nära och fastän det var så mååånga år sedan hon dog så sänder jag mina tankar till henne då och då.


"Always in my memories!"



Rubriken har jag skrivit ut med min Robo kraft.



Bakom fotot på farmor sticker det fram en dold journaling. Blomman i den turkosa rosettens mitt är en brads som jag har köpt hos Scrapparazzi.

Tyvärr kommer jag ej ihåg vilket märke det är, men går ni in och kikar i webbutiken så hittar ni den säkert. Scrapparazzis länk hittar ni bland mina länkar.



I kväll har jag monterat mina nya stämplar och även gjort ett kort till en hemlig mottagare, sätter in kortet när mottagaren har fått det=)

Nu skall jag ta en kopp the och kurera min ONDA HALS


Må så gott!


LO
 
 
Cath.

Cath.

9 september 2008 22:31

Vilken fantastisk layout! Gillar både upplägget och färgerna! Det turkosa blir en riktigt vacker accentfärg! Och det syns ju att ni är lika!
Ha det gott! Kram!

http://cathspyssel.blogspot.com

 
Zanya

Zanya

9 september 2008 22:50

Det var så urkul att få träffa dig! Vilken supermysig helg ni har haft :))
Massa kramar!

http://www.zanya.tk

 
Ingen bild

midalina

10 september 2008 01:28

Fin LO, härligt att se turkos färg och så lika du och din farmor är!

Jag var oxå på mässan men hade med mig en kompis så jag hoppade över fikat men visst var det kul att bara gå runt och njuta (och handla*s*)

 
Elisabeth

Elisabeth

10 september 2008 04:58

Utmanings-LO'n är ju bara helt underbar! Härlig färgskala.

http://paperart.wordpress.com

 
Ingen bild

christine

10 september 2008 08:06

Hejjenny. Ja, det var så kul på mässan. Alltid lika kul att träffa dig oxå.Vilken vacker lo på din farmor, vad lika ni är.Kram...tyrasmatte

 
soffan

soffan

10 september 2008 08:24

Din Lo på din farmor var ju helt underbar och ni var väldigt lika varandra. Blir lite avis på eran helg skulle oxså velat vara med
Kram Ann-Sofie/soffan

http://farmorshobby.bloggagratis.se

 
Werali

Werali

10 september 2008 08:39

Jättesnygg LO!!

Låter som det var en trevlig mässhelg! Nu längtar jag massor till mässan här i Karlstad =)

http://weraliscrappar.bloggagratis.se

 
ulwa

ulwa

10 september 2008 08:47

Vilken fin LO. Jag blev rörd av den och dina ord om din farmor.
Som vanlig är det väldigt inspirerande att gå och kika i din blogg.
Hälsningar Ulwa

http://ulwasscrapbooking.blogspot.com

 
Ulrica

Ulrica

10 september 2008 09:36

Otroligt snygg lo! Du är grym! =)

Ha det gott, kram

http://www.mysmumlan.blogspot.com

 
Ulrica

Ulrica

10 september 2008 09:37

Ännu en gång, du är bäst! =)

Kram igen!

http://www.mysmumlan.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

10 september 2008 10:03

Wow, vilken underbar LO!! :0)
Jag tror jag såg dig på mässan men var lite osäker och vågade inte fråga!! GUD va löjlig man är!!!! ;0)
Kram Kicki

http://kickansblogg.blogspot.com

 
ylwa

ylwa

10 september 2008 10:03

Helt underbar LO!! Den är otroligt vacker och välkomponerad.
Till utseendet är ni väldigt lika.
//Y

http://missylwa.blogspot.com

 
Liola

Liola

10 september 2008 10:43

Vilken underbart fin LO! Skulle nog oxå scrappa min mormor om jag fick välja hjälte... Kanske blir nästa projekt.
Jättefin!

http://liolas.blogg.se

 
rebecka/bleckvard

rebecka/bleckvard

10 september 2008 19:43

Jätte fin lo! verkligen! :)

http://www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

 
Cattis

Cattis

11 september 2008 12:33

Vad vacker hon var! En helt Underbar layout!
Och nu på lunchen skickade jag vinsten till dig! =)

http://kathis.blogg.se

 
Ingen bild

petraso

11 september 2008 15:09

din farmor Lo är ju sååååååå Läcker!!!
Får man se några bilder på vad ni shoppade!!! Jisse 2 dagar på mässan vilken dröm!

 
Jeanette

Jeanette

13 september 2008 07:16

Oj vilken härlig lo. Vilka underbara färger du valt. Vilken fin farmor på kortet. Det är det som är så härligt med scrapbooking att man kan förmedla så många känslor och det har du verkligen lyckats med här.

Kram Jeanette

http://mariejeanette.blogg.se

 
clarellis

clarellis

13 september 2008 15:57

Vilken underbar LO!!!

http://clarellis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 12 november 2012 19:46

Efter att min väninna Helen introducerade mig i Scrapbookings underbara värld 2007 så startade jag en blogg här hos portalen ”Bloggplatsen”. Nu efter 5 år periodvis intensivt bloggade i min blogg Jennys-kreativasida,är det nu dags at...

Av Jenny - 11 november 2012 21:30


 

Av Jenny - 11 november 2012 19:06


I dag besökte maken och jag hälso- och matmässan. Ett företag som heter "Kreativ Insikt",ställde ut på Hälsomässan. Ett företag som säljer produkter med härliga livs citat. Så dagens foto blir på ett halsband som jag köpte. Kunde inte låta bl...

Av Jenny - 10 november 2012 18:25


Lördag och härlig tjejlunch. Denna gång hemma hos mig. I dag bjöd jag på vegitarisk tortellinigratäng med kikärtsås och sallad. Till efterrätt vinbärs- kola paj med vaniljglass. En härlig dag med mycket scrap och mina härliga vänner   ...

Av Jenny - 9 november 2012 19:34


Åh så gott, dagens middag med systra mi och Anneli. Dagens foto:       //Jenny// ...

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards