Jennys-kreativasida! Scrap är som balsam för själen

Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 9 december 2008 20:41

Ett av mina altrade projekt till Magdas scrapbooking http://www.magdasscrapbooking.se/ var att altra en klocka.

Jag hittade en härlig svart klocka i en alltialloaffär "Brisack" för en billig penning som jag beslöt mig för att altra.

Det bästa med denna klocka, iallfall enligt min kära man var att den satt ihop med en timer. Det händer ju faktiskt då och då att jag blir helt uppslukad av mitt scrap så att jag glömmer bort gratäng eller annat i ugnen.

Men nu har jag ju min altrade klocka med timerfunktion=)


Så här blev den:



Jag har använt mig av papper från Heidi Swapp Runway, chipboard, antikfärgade brads, prickigt band och en Inkido fjärilsstämpel.



Själva urtavlan var från början vit. Jag meckade isär klockan och limmade dit det mönstrade pappret istället. De prickiga banden klippte jag i bitar och satte fast under klockans glas längs kanten. Swirlsen är chalkade och dekorerade med Stickles.




























Av Jenny - 8 december 2008 21:44

Måndag igen!

Känns som jag har sagt det förr=)

Men oj oj oj jag tyckte nyss att det var fredag.

Tänk att det är Lucia om en vecka.....det är ju inte klokt vad snabbt tiden går.

Jag känner mig inte stressad nejdå (skakar ironiskt på huvudet).


I dag stressade vi runt i ett stort affärscentrum med två stycken mycket trötta barn, eftersom vi skall fira så kallad lilljul i helgen med min mans mor och man...i dag var enda dagen som vi kunde fixa julklapparna.

Tänk att man alltid är ute i sista stund.

Men våra egna barns julklappar har vi faktiskt otroligt nog redan handlat=)

Till på köpet så har vi en dotter som fyller år dagen före Nyårsafton, men t.o.m hennes födelsedagspresenter har vi hunnit med att införskaffa.

Det ni=)


Den här veckan är det fullt upp med Luciafirande i skolan, sluttampen på mina utvecklingssamtal, möten och julbord.

Ganska speckat med andra ord. Men i morgon skall jag bara njuta av tillvaron, göra lite julpyssel med våra barn och sedan scrappa efter att barnen har somnat.


I helgen som var så gjorde jag en layout om min stora passion förrutom min familj.........

nämligen...inte så svårt va?.......Scrap, scrap och scrap.

Det är verkligen balsam för själen, ett sätt att glömma alla måsten och krav och bara njuta av sin egen tid, eller hur??


Så här blev min lo:



Änglavingarna är grungeboard som jag har chalkat och sedan lagt ett lager krackeleringslager över och sedan dragit med en vit stämpeldyna över.



Chipboardstjärna med grön stickles och en utsatansad qk swirl med återigen stickles. Jag är just nu fullkommligt galen i STICKLES.



LO
Av Jenny - 7 december 2008 23:21

Om en vecka är det den 15 december, sista dagen för inlämnadet av era inspirerande kort/lo's till Scrapparazzis skisstävling.

Kika in i DT-bloggen och delta=)

Första pris 100 kr som lottas ut bland er som deltar.

http://dt.bloggspace.se/


Av Jenny - 7 december 2008 16:39

Nu är jag äntligen färdig med mina altrade projekt till Magdas scrapbooking

http://www.magdasscrapbooking.se/. Totalt så har jag gjort 5 stycken altrade saker, två av dem visas nu på Magdas scrapbooking.

Jag fick ett underbart paket med så många fina papper och dekos, så det kändes som rena rama julafton.

Kika in i deras butik och blogg och låt er inpireras av deras enorma utbud.

Passa även på att kika in i deras nya blogg, där man kan få en mängd ideer och inspiration till nya projekt.

TACK Anette, teamet och Magdas scrapbooking för att jag fick möjligheten att vara Gäst DT hos er!


I dag tänkte jag visa er smyckesskrinet som jag har altrat till mitt Gäst dt uppdrag. Skrinet är till in dotter i julklapp.

Hon har precis tagit hål i öronen och skall få byta ut örhängena lagom till julafton. I skrinet tänkte jag lägga ett par örhängen.


Så här blev mitt smyckesskrin:



Detta smyckeskrin gjorde jag på samma sätt som när man gör en adventskalender av små tändsticksaskar. Mönsterpappren i sig är så himla fina så de dekorerar sig själva :) .

De ljuvliga papper kommer från Daisy Buckets kollektion Perfect Harmony!

Förutom pappren kommer även chipboard, band och badge från shoppen.




Kika in i Magdas blogg så hittar ni en beskrivning på smyckesskrinet:

http://www.magdasscrapbooking.se/


Trevlig andra Advent!

//Jenny

Av Jenny - 6 december 2008 19:35

Tack för alla goa kommentarer på min juliga pappersstjärna=)

Just nu håller jag på med en mall och beskrivning till pappersstjärnan.

Lägger in den i bloggen när den är färdiga, men först måste jag göra klart lite andra projekt.


I dag har jag bara varit hemma och njutit av tillvaron.

Så skönt så skönt.

På eftermiddagen boade jag in mig i mitt lilla kryp-in för att ta itu med veckans utmaning på "We dare you" på "Jommas lilla krypin"


Denna vecka lät utmaningen så här:

v.49 Hur känner du för julen. Scrappa om känslorna kring julen.


Varje år sedan barnen var riktigt svårt har jag tagit egna julfoton på barnen till årets julkort. Det har blivit en hel del foton.

Inför denna utmaning så frmkallade jag en hel mängd julfoton i litet format och så här blev min lo:



Detta var första gången jag använde så mååånga foton på min lo, men tillslut fick jag ihop layouten. Det var Zornitsas dotter Sara som inspirerade mig till denna lo, efter att ha sett en lo som hon gjorde på Scrapparazzis förra scrapmara. Om du läser detta Sara så måste jag säga, tack för inspirationen, din lo blev sååååå läcker!



Över hela layouten har jag sprayat "Glimmer Mist" i guldnyans.

Den vänstra swirlsen har jag skärt ut med min "Slice".

Den finns på minneskort "Basic 3"

 



Bakom spetsen döljer sig en tag med min journalng på.



På högra sidan av cirkeln satte jag fast öljetter som jag snörade ett ljusblått organzaband igenom.

Ramen runt lo'n har jag skrynklat rivit och chalkat och sedan häftat fast på min lo. Rubriken har jag skrivit ut med min kraft Robo.


Detta var allt för idag, nu skall jag fortsätta att njuta av tillvaron i vår soffa.

Snart skall vi se på "Stjärnor på is".

Av Jenny - 6 december 2008 00:35

I dag har det inte blivit något scrappande över huvudtaget.

I stället har jag njutit av att det är fredag, ätit god mat tillsammans med ett gott glas vin och sedan bar det iväg på glöggfika.

Väl hemma igen har jag bara slappat och surfat runt ibalnd alla underbara bloggar runt om i cyber=)


I går gjorde jag en papperstjärna av två stycken 30X30 papper.

Så här blev den och med denna stjärna vill jag önksa er en trevlig andra advents helg=)





Det underbara fotot på ängelbarnen har jag hittat här:

http://www.art-e-zine.co.uk/vintageresources.html.

Kika in där, för där finns det såååååå många underbara vintage bilder.

Av Jenny - 4 december 2008 23:51

Här om veckan fick jag en Adward av Zornitsa http://zornitsa.blogg.se/.

TACK så jättemycket, det värmer gott i hjärtat och tack för din goa motivering.


Av Jenny - 4 december 2008 21:27

Nedräkningen har börjat........

15 dagar kvar till julledigheten.

Åh det skall bli såååå skönt!


Här om dagen så var jag och min man och vår dotter som sagt på Lena och orups show. Måste få säga att den var otroligt bra. Vilken show.

Vår dotter satt glad och nöjd och tittade i två timmar..på allting runt omkring och även på showen. Men så trött hon var när vi skulle åka hem.

När vi kom ut från showen så gick vi för att ställa oss i kö för att får en autograf på skivan som vi köpte till vår dotter.

Men oj oj oj så lång kön hade hunnit bli.

Men men vi hade ju lovat...men hur skulle det gå med en sådann trött liten tjej. Men långt fram i kön så var det en tjej som lät oss gå fram tillsammans med henne. Vilken otrolig empatisk människa.

Ett stort TACK! Snabbt kunde vi få autografen på en nöjd tjejs skiva och sedan blev vi hämtade med bilen av svärfar, där en sömning tjej somnade bums.


I dag tänkte jag visa en lo med ett foto på min dotter och mig från julen 1994.



Dessa underbara papper är från Scrappers choice, design: Vibeke Spigseth

Kika in i http://www.scrapparazzi.se/ så kan du kika närmare på de underbara papprena i serien.





Ha en fortsatt trevlig kväll!

Nu skall jag ta en kopp the och mysa i soffan. 


LO

.


Hej och Välkommen hit!

...

 

May I invite you to a cup of cyber coffee

 

Fråga mig

16 besvarade frågor

Stolt Designer hos

Stolt DT hos

Länkar till mina design uppdrag

Tidigare design uppdrag

Scrapparazzi

Mars 2008-Dec 2008

 

MiMas scrapbooking

Dec 2008-Dec 2010

 

Scrap your self

Nov 2010-Juni 2011

 

Sassylill's sketches

2011-2012

 

Teamet hos Svensk scrapbooking

2008-Maj 2012

 

Twisted sketches layout

2010-juni 2012

 

Twisted sketches card

2012-juni 2012

 

Min LO -sketch # 82

  

Min LO -sketch # 85

Min Scraphörna

  

 

  

...

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translate my blog

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besökare

Besökare

Min räknare 27 okt. 2009

susnet statistik Besökare online
I dag:
Denna månad:
Totala antal besökare:

bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards